Förlagsbesök.


Rabén&Sjögren har bett mig lämna in första kapitlet i en ungdomsroman, alternativt ett synopsis. Jag borde vara glad men är i nuläget mest stressad, sitter i Aslans lägenhet i Gamla stan i Stockholm och försöker intala mig att hans dator är mer samarbetsvillig i processen Mitt Skapande, än vad min egen dator på ön är.

Ungdomsroman, har jag någonsin läst ungdomsböcker? Finns det några bra annat än Maria Gripes Tordyvlen flyger i skymningen? Jag ska sätta mig och skriva nu, de vill att jag levererar idag och sedan har möte med två förläggare nästa vecka.

(Jag vill inte skriva ungdomsböcker, det roar mig inte särskilt)


(Trots det är jag givetvis glad över att förlaget har uppsökt mig utan att jag kontaktat dem)


För övrigt badade jag och F, J, & J bastu i förrgår. Sprang ut vid midnatt och rullade de nakna kropparna i snön, ön låg tyst och mörk, kallt gulsvarta molntrasor låg ovan skogsbrynet i väster. Snön smälte över min bastuheta hud, droppade klar och genomskinlig över golvet tillbaka in. F är genial. Jag blir mer övertygad om hennes briljans för varje text jag läser av henne. Hon pratar lågmält och jag tycker om att tänka på henne som 'min'. Vi har connectat. Men det hjälper i nuläget ingenting. Ungdomsbok ska skapas. Nu. Time to start.

Kommentarer
Postat av: evelina

oj, hur gick det till? hur blev de intresserade av dig, menar jag.

lycka till. verkligen. för min del kanske det blir en tredje krönika. man kan alltid hoppas. och jag har mina 39 sidor som vägrar komma vidare. om du nånsin skulle vara intresserad av att läsa, så säg till.



/Impulsivfjäril

2008-11-26 @ 17:29:40
URL: http://midnattskristall.blogspot.com
Postat av: Sofias

oh, grattis! jag undrar också, hur gick det till? :) hur gjorde du liksom?

2008-11-26 @ 17:37:08
URL: http://oceaneravord.blogg.se/
Postat av: angeldancer

tro på dina ord, för de kan bära dig hur långt som helst .

2008-11-26 @ 21:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0