Exordium.



Jason. mitt gyllene lejonskinn. jag drar det värmande kring axlarna när Aslan slår upp fönstrena på vid gavel om natten. snöfläckad åker utanför och natthimlen ovan oss är inte förorenad eller silad genom ett nät av gatljus: vi är
i skogen. utsikten från mitt fönster är mörker växlat med stjärnor; ett morse av ljus som piper rakt in i mina ögon. jag reflekterar eller absorberar; det är helt beroende på temperatur och vindriktning.
stormvarning i kyssarna.


jag är Orions spända båge och han amorbågen som skjuter mig bedövad.
vi skulle kunna kalla det gift.
utan att syfta på giftermål.



och Måns får sitt manus antaget av Ordfront och han är bara nitton år gammal och jag är så förväntansfull att det fladdrar fjärilar i min mage. vill hålla honom i handen igenom det här, han är så liten och skör och briljant.




soundtracket; Samson är så uttjatad att jag helst spelar låten baklänges för att få en ny upplevelse av den. men oavsett hur den avlyssnas: hans hår förblir avklippt i glänsande tovor och jag inbillar mig att det växer sig ännu längre om jag planterar det i krukor. det växer sig långt på mitt smala fönsterbräde. jag vill fläta det till korgar och repstegar, klättra upp till en högre nivå, Rapunseltorn och Eiffeltorn. Franska och latin. Exordium -

mitt litterära anförande börjar spetsas till. jag har hört på ryktesvägen att De har koll på vem jag är.
att de läser mina texter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0