leopardmönstrad,


                


drömde mörkret inatt. och trots alla check ups som jag brukar göra i drömmar för att få reda på att jag drömmer, så verkade det verkligt. och en person i drömmen förklarade att en av mina favoritförfattare hade blivit sinnessjuk som ung. och jag frågade:
 - hur visste han att han var sinnessjuk? hur förstod han det?
och personen lade huvudet på sned och tittade på mig en lång stund innan svaret kom:
 - det visste han inte.
och mina händer skakade och jag viskade knappt hörbart:
 - men hur uppdagades det då?
 - han påstod att han alltid såg ett kattdjur omkring sig; ibland vilandes eller hopkurad som för ett språng, ibland lemlästad och styckad.
och personen tystnade och jag vände mig om som i trance, stirrade förhäxat på det avslitna katthuvudet vid mina fötter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0