dust and sun



Jag ar pa plats nu och jag hade inte tankt pa att det forstas inte finns de tre sista bokstaverna i alfabetet pa utlandska tangentbord.

Hann inte gora nagot med bloggen innan jag akte och jag lar inte hinna gora mycket innan jag atervander till Sverige i slutet pa januari.

Det som ror sig i mitt huvud for stunden ar (forutom alla m a k a l o s a miljoer och manniskor jag traffar) de bocker jag lanat pa statsbiblioteket innan jag akte och tagit med hit. Just nu laser jag "Mork var & Jasminmannen" av Unica Zurn (tyskt 'u' i efternamnet men jag hittar inte den knappen). Den ar sjalvbiografisk och bestar av novellen "Mork var" [Dark spring] som handlar om en flicka som ar sexuellt destruktiv i Tyskland pa 1920-talet, samt "Jasminmannen"; en kort roman om Zurns sinnessjukdom under femtiotalet.
   Parallellt  med den boken laser jag bade Sylvia Plaths "Glaskupan" och hennes samlade dagbocker, redaktor Karen Kukil. Mycket litteratur om sinnessjukdom med andra ord. Ska sedan lasa Sem-Sandbergs "Theres" och "Ravensbruck" som inte alls handlar om kuvade kvinnor men som verkar fascinerande anda. Dessutom kommer han till skolan och forelaser sista veckan i januari och da ar jag tillbaka pa min o i mitt lilla rum omgiven av sma sma manniskor och jag kommer vilja bort mer an nagonsin.


Jaja. Inte tanka pa det nu.

En kille i mitt resesallskap grovhanglade jag med for fyra ar sedan och Aslan kommer inte hit forran om en och en halv vecka. Det betyder inte att jag ska gora nagot otroget.
   Inte alls.
   Killen har ar bara nagon jag noterar och forsoker forhalla mig till; han ar inte alls lika sexig som Aslan och jag borde ligga pa kna och tillbe himlarna for att jag som ar sa ful kunde fa Aslan som bara behover peka pa kvinnor for att de ska suga av honom. Men den har killen har hundogonen och lugnet i blicken och integriteten som star som en aura av stralglans omkring honom. Jag ar sexuellt frustrerad och bockerna om sinnessjuka och sexuellt frustrerade unga kvinnor tycks fylla alla mina vaskor och nattduksbord. Det positiva med allt detta ar att jag skriver dagbok igen, mer an nagonsin kanske. Sida efter sida efter sida. Reder ut litteratur och indiska tigerdjungler. Doft av myrra och torr jord, dust and sun,

    dust and sun.

Kommentarer
Postat av: Jeanett

Kom ihåg att bara för att det blir nytt år kommer inga gyllene förändringar rusande. du måste rusa över dem för att sen bygga dina egna.



jag är bitter och hatisk och jag önskar du var här eller iaf att jag var där nu. eller någon annanstans.



"jag är besatt av kön, eller vad kön gör med mig."



happy sally. eller happy alpha, happy kent-box full av all den kramp jag känner men inte kan göra mig av med.

du är strålglansen, du lyser i dina ord.

2008-12-30 @ 20:26:02
URL: http://gasolinsagor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0